tisdag 10 maj 2016

Nej

Jag bryr mig inte om hur någon tycker att jag ser ut. Jag väljer till och med (har gjort det ett tag nu) att låta bli att "göra mig fin", för att jag är så vansinnigt trött på människor som kommenterar utseende.

Jag orkar verkligen inte med den ytliga delen av samhället som definierar människor efter deras yttre attribut.
Och det var rätt längesedan som jag tröttnade på gubbsjuka människor av alla varianter. Bara gå hem och var tysta. Ni har gjort nog skada. Ta på en dumstrut och skäms.

Jag bryr mig heller inte om vad folk jobbar med, om de pluggar, är hemma med barn, sjukskrivna eller något annat. Det säger mig ingenting om hur de är som människor.
Dock verkar det finnas folk som tror att det är helt okej att (be-)döma människor på det sättet.

Jag kunde inte vara mindre intresserad av folks kärleksliv. Möjligen att fotboll intresserar mig mindre. Fotboll är dötrist. Jag betraktar hellre en tvättmaskin in action än jag ser en fotbollsmatch.

Så, nej.
Jag vägrar att lägga min dyrbara energi på att låtsas intressera mig för saker som för mig är betydelselösa, dränerande och/eller rent trams.

Om folk tänkte lika mycket på att vara vackra på insidan, som de tänker på att se bra ut på utsidan. Då skulle nog världen vara trevligare.

Jag säger härmed officiellt upp mig från den ytliga delen av världen.
Den har ändå aldrig fört något gott med sig i mitt liv.










1 kommentar:

  1. Det låter som en bra ide! Yta har blivit alldeles för viktigt när det gäller värderingar av alla de slag.

    SvaraRadera