söndag 23 oktober 2011

Touchy!

Jag känner att jag är aningen touchy. Vilket kan översättas med exempelvis lättstött, snarstucken och/eller känslig. Jag skulle välja det sistnämnda och lägga till en förled; överkänslig. Misstankarna går till nikotinavgiftningen jag håller på med:
Att sluta röka (snusa) innebär att gå igenom en period på omkring en månad när man kan uppleva kraftigt ökad stress och nedsatt livskvalitet på grund av den stora omställningen och abstinensen. Omkring tre fjärdedelar av de som slutar upplever nikotinabstinens, som karaktäriseras av oro, rastlöshet, irritation, ilska, koncentrationssvårigheter, tankspriddhet, sömnstörningar, viktökning, tomhetskänslor samt nedstämdhet som ibland kan utvecklas till en depression som måste behandlas. (Statens folkhälsoinstitut)
 
Jag måste köpa hem mer D-vitamin! Så här kan jag ju inte gå omkring. Jag kommer att driva min omgivning till vansinne, eftersom jag läser in saker som inte finns i allas agerande. Jag överreagerar på minsta detalj och jag kommer snart att vara totalt utan relationer och inlåst i en madrasserad cell, om jag inte vidtar åtgärder.
 
Jag känner att det är på sin plats att be om ursäkt för att jag är (och tydligen kommer att vara) aningen påfrestande. Förhoppningsvis står ni ut med mig och står kvar bredvid mig när jag kommer ur eländet.
(Alltså, jag håller på att börja gråta bara för att jag skrev det där! This is madness!)
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar