tisdag 15 november 2011

Aversion mot aversion

Ibland finner jag människor i min omgivning som utmanar mig att växa som människa. Det är alltså ett fint sätt att säga att det kan finnas personer i närheten som jag av någon anledning stör mig på, fast jag gör mitt bästa för att inte låtsas om det. Men, att jag retar mig på andra människor har ju ingenting med dem att göra, egentligen. Åtminstone inte när de bara finns i pereferin. Om de gör mig något personligen kommer ju saken i ett annat läge. Men så länge de bara figurerar i utkanten av min sfär, har jag ingen legitim anledning att känna någon aversion mot dem. Likväl gör jag det och det stör mig mer att jag gör det, än petitesserna jag hakat upp mig på hos dessa personer stör mig. Om ni förstår hur jag menar? Jag vill verkligen kunna ignorera de här människorna som jag hakar upp mig på. Låtsas att de inte finns, låtsas att jag tycker att de är trevliga...whatever. Men det kan vara svårt. Ibland svårare än vanligt. Lyckligtvis svävar jag ju omkring på min övertygelse om att allt är möjligt. Det är oftast bara en fråga om tid och energi. Energi som jag hellre lägger på trevliga saker, än på att irritera mig över folk som jag inte ens behöver ha med att göra.

På tal om energi så trasslar strömförsörjningen till min laptop. Det ogillar jag verkligen! Det är glappkontakt någonstans. Ytterst oroande. Jag behöver min laptop hel och fungerande.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar