söndag 11 december 2011

Bad moon rising

Ångest från Helvetet, präglar för närvarande mina dagar, mer eller mindre.
Idag var det mer.
Jag vet att det vänder.
Men, vägen fram till vändkorset är svår att gå.

Terapibakade. Funkade ett tag.
Fullmåne. Gör inget bättre, om än natthimlen vackrare.

Måste landa, så att jag återfår koncentrationsförmågan.
Har skolarbete att göra.

Spotify. Klamrar mig fast vid musiken.
När jag orkar klicka på play.

-> Hang in there - me.
What doesn't kill you makes you stronger.

Gömmer mig under mormors yllefilt.
Vill vara ifred, men ändå inte.

Ensam är stark?
Stark, är ensam.



4 kommentarer:

  1. Önskar jag kunde göra någonting för Dig som gör att Du mår bättre.
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Du! <3

    SvaraRadera
  3. Må bättre min kära Katarina!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för omtanken!

    SvaraRadera