onsdag 30 januari 2013

En rant på Twitter, om Fredrika, skolan, kampen.

Hej världen.

Jag och många andra, både i Fredrika, i Åsele och i andra kommuner har skrivit såväl på bloggar, facebook, till media och till riks- och lokalpolitiker om varför det är så viktigt för hela kommunens överlevnad, att satsa på Fredrika.

Jag har dock ej skrivit speciellt mycket om det på twitter. Förrän ikväll.

För den oinvigde, kan jag meddela att på Twitter (som är en s.k. mikroblogg) har man endast 140 tecken per inlägg till sitt förfogande.
Vill man skriva längre måste man skriva typ en följetong av inlägg. Detta kallas för att man skriver en rant.

Min rant ikväll var en bön om mirakel. Så nu hoppas jag att Gud har twitterkonto (Jag vet att Gud har humor!).

Den såg ut så här:




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar