måndag 28 mars 2016

Kuriosa som ni knappast visste

När jag dricker kaffe blandar jag 60% kaffe och 40% mjölk, om det inte är skogskaffe (Kokat i skogskaffepanna över öppen eld utomhus.), eller om jag blir bjuden och det ej finns mjölk.
Kaffe är nämligen sällan gott bara som det är.
Ja, jag dricker kaffe fast jag tycker det. Det blev liksom enklast. (Och nu skulle jag behöva avgifta mig om jag skulle lägga av och då blir det ju jobbigt igen - dels med avgiftningen, fast det är ju övergående.)
Så fort man är nånstans vill ju folk bjuda och då ska man först tacka nej till kaffe, oftast komma med svar på varför man inte dricker kaffe, sen tacka nej till te, saft, läsk och så uthärda blickarna som följer när man säger att det går så bra med ett glas vatten. Därför började jag dricka kaffe.
Men, jag var nog över 30 innan jag började dricka det dagligen och det händer fortfarande att jag inte dricker kaffe på hela dagen...och får huvudvärk på em, så då gör jag kaffe...

Jag samlade aktivt på porslinskatter när jag var yngre. Samlingen innehåller numera även katter i trä, keramik och metall. Hur många det är vet jag inte. Men, fler än 25 är det nog. Vissa är pyttesmå.

Jag gillar kullerstensgator, vackra stenhus, lummiga parker och vattendrag.
Mina favoritträd är ek och lönn. Av de jag sett hittills.

Jag gillar sol och bad och jag avskyr mygg. Avskyr. Verkligen. Mygg.
Är inte överdrivet förtjust i mörker och kyla heller.

Jag är fullständigt ointresserad av att tävla med/mot andra. Jag ser ingen poäng i det.
När det var skidtävling i grundskolan blev jag jätteirriterad över att det stod folk utmed spåret och hejade. Alltså, jag var rätt bra på det. Åkte fort och så. Men, det var åkningen som var poängen - inte tävlandet. Kunde de inte bara låta en åka skidor ifred liksom?

Orientering var roligt. Natur, kartläsning och inte en massa folk överallt.

Nog.

Ha det gott.




1 kommentar:

  1. Härligt att bara får läsa och få lite mer information utan att göra ett test hehe ;-)

    SvaraRadera