torsdag 4 februari 2016

Åsikter

Jag har tydligen tappat en vän på Facebook. Som blockerat mig från att se människan där också. Ingen nära vän. Mer en bekant. Jag har ingen aning om när det inträffade. Men jag upptäckte det för några dagar sen.
Efter att ha dryftat händelsen med en nära vän, som också är bekant med personen i fråga, kom teorin om att det förmodligen beror på att jag är för politisk.
Jag är ju, som ni säkert vet, för rättvisa, medmänsklighet och såna saker. Personen som klev ur min vänkrets, tillhör den gruppen människor som länkar ut och gillar diverse rasistiska och SD-vänliga sidor. Jag länkar ut och gillar motsatsen.

För övrigt tycker jag att det är skrämmande hur normaliserat vi och dom tänket har blivit. När jag ser vad en del människor som jag känt länge och betraktat som goda medmänniskor skriver och säger, då blir jag rädd på riktigt. Rasismen håller på att bli nästan rumsren och de som dras in i den begriper inte vad de gör. Eller också förstår de och det är ju ännu värre.

Ha det gott där ute, och var snälla med varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar