torsdag 18 februari 2016

Torsdag 18 februari

Skriver.
Raderar.
Skriver.

Förundras över att människor förundras och förvånas.
Inget förvånar mig längre. Utom just det.

Fascinerad över hur mycket energi folk lägger på att vara arga, uppröras, röra om.
De har ingen energikris.
Det har jag.
Inget har ändå någonsin blivit bättre på grund utav att någon blivit arg. Snarare tvärtom.

Jag vill ha ett badkar. Det finns inget jag saknar så mycket från lägenheten i Fredrika som badkaret. Och tapeterna som vi valde. Och utsikten mot sjön från balkongen. Och bästa Berit som bodde granne. Och de stora tvättmaskinerna i tvättstugan. Som sagt. Badkar.

Inte för att vara tjatig - jag ogillar verkligen att vara tjatig - men den där infp-grejen är fortfarande en källa till ökad förståelse. Av mig.


Ha det gott.

1 kommentar: