måndag 25 mars 2013

Sökresultat, eller bristen på...

Förra veckan gjorde jag en sökning på någon av Åseles hemsidor, på "årets Åselebo". Jag minns ej om det var på asele.nu eller om det var på asele.se.
Jag fick i alla fall upp text om utmärkelsen och bild på de som fått den tidigare. Om jag minns rätt var bilden (bland annat?) på 2007 års mottagare av utmärkelsen, Gertrud och Eskil Dagman samt Gudrun och Lars Sörlin. (De gjorde för övrigt ett kanonjobb på hembygdsområdet!)
I afton gjorde jag om den sökningen, på båda sidorna, för att kolla om de lagt in något om årets utmärkelse som delades ut i lördags på vintermarknaden.

På asele.se fick jag upp detta resultat:

Tack för att du gjorde en sökning på vår webbplats! Tyvärr finns det ingen information som passar din sökning.

Hittar du inte vad du söker, ring oss på tel: 0941-140 00 eller skicka e-post till kommun(at)asele.se
(at)=@


På asele.nu kom detta upp:

0 sidor funna där ordet årets Åselebo förekommer.

0 nyheter funna där ordet årets Åselebo förekommer.

Jag förutsätter naturligtvis att avsaknaden av sökresultat beror på att de håller på att göra en ny sammanställning av vilka som mottagit utmärkelsen genom åren.

Årets Åselebo skrev jag för övrigt om här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar